lauantai 18. maaliskuuta 2017

2. Matkasta ja tuliaisista

Heipähei pitkästä aikaa!




Aika on hieman vierähtänyt eteenpäin ja matkaan on vain pari viikkoa jäljellä. Paljon on vielä tehtävää ja mietittävää, mutta eiköhän tämä tästä pikkuhiljaa selkene.

Varasin ensimmäistä kertaa elämässäni lentolippuja torstaina. Soitin sukulaisille ja kyselin heiltä vähän neuvoa ja johan saatiin valittua ihan hyvät lennot. Ongelmaksi muodostui paluulennolla "lyhyt" vaihtoaika, mutta Finnairin asiakaspalvelun mukaan mun pitäisi ehtiä oikein hyvin vaihtaa konetta varsinkin kun ruumaan menevät matkatavarat ei kuulu mun huoliksi.

Ihmetystä aiheutti mulle se, että missäs ne lentoliput sitten on? Sähköpostiin tuli kuitti ja vahvistus, ja yritin penkoa liitetiedostot läpi tuloksetta. Piti sitten kääntyä vähän fiksumman ihmisen puoleen ja sieltähän se selviskin, että ne lentoliput tulostetaan kentällä sen kuitin avulla! 

Työmatka mulla tulee olemaan noin kolme kilometriä, jonka kulkee oikein nopsasti vaikkapa pyörällä! Siihen liittyen, kävin tänään hoitamassa myös liittymäasiat kuntoon, ja lahjaksi sain Telefinlandilta kassin, joka sisälsi mm. kaksi suojusta pyörän penkille. Ehkäpä pitää viedä tuliaisten matkassa toinen sinne? Tai ehkä ei kuitenkaan, luulin niitä kuitenkin suihkuhatuiksi :D

Tuliaisiin kun päästiin, niin ovat muuten aiheuttaneet melko paljon päänvaivaa! Työpaikalle oon jo keksinyt tuliaiset melko hyvin ja osan niistä ihan ostanutkin valmiiksi. Muiden tuliasia en oo ehtinyt keksiä sitten ollenkaan.  Lisäksi mun pakkaamista vaikeuttaa se, että mun pitää viedä myös työ- ja ratsastusvaatteet mukanani. Saapa nähdä paukkuuko painorajotukset ja saumat matkalaukuissa! Tästä syystä pitääkin miettiä vähän tarkemmin niitä tuliaisia, ne ei voi olla kovin painavia tai tilaavieviä asioita, mutta silti vähän suklaalevyä arvokkaampia.


On tosi vaikea keksiä mitä ylipäätään pakata matkalle mukaan. Kuukausi on varmasti pisin aika, jonka oon ollut poissa kotoa ja siinä ajassa kuitenkin tulis tavallisesti käytettyä vaikka ja kuinka monia eri vaatteita. Onneksi suurimman osan mm. hygieniatarvikkeista voi jättää kotiin ja ostaa ne paikan päältä. Sattumalta muuten löysin Oulusta ihan mielettömän hienon pakaasin käsimatkatavaralaukuksi. Tummaa nahkaa ja oikein hyvässä kunnossa, vieläpä ihan kokorajoitusten sisällä.

Lisäksi oon ahkeroinut useamman sivun koulutehtäviä valmiiksi lähiaikoina, on jäänyt melko vähälle omat harrastukset nyt ennen matkaa. Pitääkin ottaa ilo irti Ruotsin mantereella ja harrastaa siellä hevosia ja ulkoilua senkin edestä! Matkaan oon valmistautunut myöskin kuuntelemalla Spotifysta Ruotsin TOP 50 -listaa. Ei oo huono musiikkimaku naapureilla ollenkaan! Lempparibiisini tällähetkellä Ruotsalaisista kappaleista onkin lisättynä tuonne postauksen alkuun. 

Tässäpä tämä tällä kertaa, palataan viimeistään huhtikuun puolella!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti